فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

آیینه ای میان غبار...

ترم اول دانشگاه، با همه ی سختی هاش به سلامتی تمام شد و حالا در ترم دوم هستیم.

درمجموع استادهای خوبی داشتیم و من یکی که خیلی ازشان آموختم. تجربه ی نوشتن نخستین مقاله ام را هم داشتم که درباره ی "لاله زار" بود.

 بیشتر نمره ی ترم را فعالیت های کلاسی و تکالیفمان تشکیل می داد.

 بین درس ها، درس محبوب من مبانی و تاریخ موزه بود. چرا که از ریشه ها سخن می گفت؛ از اسطوره، فلسفه، تاریخ و روایت. نصف نمره ی این درس پژوهش و ارائه ی آن بود که قبلا گرفته بودیم و نصف دیگرش را قرار بود استاد، آنلاین و به شکل تصویری پرسش داشته باشند و به خاطر ترتیب الفبایی، من نخستین نفر در لیست بودم! روز آزمون با اینکه خوب خوانده بودم اما استرس داشتم. استاد اما با برخوردی خوش، مدت زمان آزمون را به گپ و گفت درباره ی پژوهشم پرداخت و در نهایت هم هیچ پرسشی نکرد و گفت از فعالیت هایتان راضی هستم و نمره ی کامل را هم به ام داد و درس با خاطره ای خوش تر برایم همراه شد!

 در طول ترم یک بار هم با یکی از اساتید و تعدادی از دانشجویان، به بازدید از باغ موزه ی نگارستان رفتیم که تجربه ی جالبی بود؛ باغ موزه ی نگارستان که در میدان بهارستان قرار دارد، به نظرم بسیار جذّاب آمد. به ویژه نقاشی دیواری بزرگی که از فتحعلیشاه و درباریان دارد که شاخص ترین اثر آن است. 

ترم گذشته، نگاه من را به موزه از پایه زیر و رو کرد؛ آن نگاه سنتی که موزه را مکانی می داند که در آن اشیایی در ویترین ها نگه داری می شوند، سال ها پیش دچار تغییر و دگرگونی شده است. موزه ها مدت هاست که به "نهادهای اجتماعی" تبدیل شده اند و در پیشبرد جوامع از ابعاد گوناگون، نقش بازی می کنند. اگرچه متاسفانه در کشور ما، به دلایل زیاد، موزه ها آن جایگاه را ندارند و از پتانسیل هایی که داریم بهره نبرده ایم.

پ.ن:بخشی از کنسرت استادشجریان در باغ فردوس (موزه ی سینما)

نظرات 5 + ارسال نظر
Ponyo یکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت 22:46

جیژنی نه روز له ئیوه و بنه مالتان پیروز بیت!

زور سپاس؛ له ئیوه و بنه مالتان پیروز بیت!
امید که در کنار عزیزانتون شاد باشید همیشه.

خیلی ممنونم از حضورتون.

Baran دوشنبه 16 اسفند 1400 ساعت 16:42

درود بر شما!
خیلی خیلی مبارکا باشه آقا

با سرچ_ تصاویر باغ موزه ی نگارستان را تماشا کردم. زور خاس بود و یادآور بازدید ما از کاخ مرمر و معماری جالب و باغ زیبا و گیاهان جذابش شد.

جایی خواندم؛"موزه ها در حقیقت فرزندان هنر و
تاریخ هستند."

سپاس از انتخاب ویدئویِ زیبا و شنیدیِ فرزند فرهنگ و هنر و تاریخِ مملکت مان.
و ان شاءالله اوضاع و احوال کشور روبه بهبودی و ...

+به اتفاق همه ی عزیزان عزیز تان همیشه سلامت و شاد و موفق باشید

سلام،
خیلی ممنونم
امیدوارم باغ موزه ی نگارستان رو هم از نزدیک ببینید. موزه ی جذابیه.
من کاخ مرمر رو ندیده ام.

هرچه بیشتر در مورد موزه ها یاد می گیرم، اهمیتشون برام بیشتر می شه. امیدوارم روزی به جایی برسیم که موزه ها برای همه مون با اهمیت بشن.

کنسرت های استاد شجریان رو که می بینم، افسوس می خورم که چرا از نزدیک ایشون رو ندیدم. یادشون گرامی!

سرو های این خاک در سخت ترین روزها، دوام آوردن و به ما رسیدن؛ امیدوارم اون رو در بهترین شرایط به کودکان این خاک تحویل بدیم.

سلامت باشید؛ خیلی ممنونم. شما هم در کنار عزیزانتون شاد باشین همیشه!

مشق مدارا یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 09:00 http://www.mashghemodara.blogfa.com

سلام
چه روزهای خوبی‌ست روزهای آموختن! اما به چشم برهم‌زدنی می‌گذرد. موفق باشید.

درود،
بله، با همه ی سختی هاش خیلی جذابه برام؛ چون حسّ آموختن رو دوست دارم و من رو از یکنواختی و روزمرگی دور می کنه.
واقعا دلم زمان برای مطالعه کردن می خواد!
سپاس گزارم از مهر شما!
خیلی ممنونم از حضورتون.

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 ساعت 14:39

سلام
خوان اول (خان هم البته درست است ) را با موفقیت پشت سر گذاشتید. مبارک است

درود حسین آقا!
بله شکر خدا
خیلی ممنونم، سلامت باشید

سپاس که همیشه سر زدین.

زهرا دوشنبه 9 اسفند 1400 ساعت 09:59 https://farzandenakhaste.blogsky.com/

با آرزوی سعادت و دانش روزافزون برای شما
رشته قبلیتون ریاضی بود؟

خیلی ممنونم؛ سلامت باشید.
همچنین برای شما.
بله، رشته ی کارشناسیم ریاضی بود.

سپاس از حضورتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد