فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

آزمون کارشناسی ارشد

در طی این سال ها، دو بار به طور جدی در آزمون ارشد دانشگاه سراسری شرکت کردم؛ یک بار سینما و یک بار پژوهش هنر. اما برای این رشته ها، رتبه ی صد و خرده ای یعنی رتبه ی بد. مخصوصا برای رشته ی سینما. آن هم برای من که فقط می خواستم تهران قبول شوم.

 سال گذشته دوباره تصمیم گرفتم در رشته ی پژوهش هنر شرکت کنم. فرصت را برای خواندن مناسب می دیدم. تابستان قدری خواندم. اما بر خلاف تصورم، کلاس های مجازی خیلی درگیرم کرد و فقط توانستم مطالعات پراکنده ای داشته باشم.

 نتیجه ی آزمون که آمد، در چهار زیر رشته ی هنرهای پژوهشی و صنایع دستی، بهترین رتبه ام ۳۰ بود در رشته ی مطالعات و مدیریت موزه، و بعدش پانصد و خرده ای در رشته ی پژوهش هنر. در اولی فقط دو دانشگاه هنر تهران و اصفهان پذیرش داشتند و آن هم هفده نفر.

 این بار در دانشگاه آزاد و تعدادی از دانشگاه های سراسری شهرستان هم انتخاب رشته کردم؛ نتیجه آن که در رشته ی مطالعات و مدیریت موزه در دانشگاه هنر اصفهان قبول شدم(انتخاب دوم) و در آزاد، رشته ی پژوهش هنر در دانشگاه تهران مرکز(انتخاب اول). 

حالا مانده ام چه کنم؟

هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند!

نظرات 8 + ارسال نظر
الهام پنج‌شنبه 6 آبان 1400 ساعت 16:08 https://yanaar.blogsky.com/

سلام و عرض تبریک
امیدوارم در مسیر دلخواه تان موفق باشید.

درود و سپاس
خیلی ممنونم. سلامت باشید.
سپاس از حضور و دعای خوبتون.

مشق مدارا چهارشنبه 5 آبان 1400 ساعت 11:30

با سلام و آرزوی سلامتی و تبریک
حق دارید، هر کدام دنیای لطیف و خاص خودشان را دارند. به امید بهترین اتفاق و شایسته‌ترین انتخاب! موفق باشید.

درود و سپاس، سلامت باشید.
امیدوارم شرایط اون طوری که می خوام پیش بره و بتونم مسیر بهتر رو ادامه بد
خیلی ممنونم از دعای خوبتون و با آرزوی موفقیت برای شما.
سپاس گزارم از حضورتون.

مهرداد سه‌شنبه 4 آبان 1400 ساعت 23:08 http://ketabnameh.blogsky.com

سلام بر دوست عزیزم
امیدوارم خوب و سلامت باشی
من مدتی بود از یادداشتهای خوبت بی بهره بودم و از این بابت بی شک خودم ضرر کرده ام. خوشحالم هنوز می نویسی و هنوز می توانم بخوانمت.
تیتری زدی که دلم را خون کرد. من هم امسال بعد از سالها در کنکور ارشد شرکت کردم و روی سه ماه اول سال حساب کرده بودم تا با استفاده از مزخصی های تلنبار شده بتوانم بخوانم اما خب مسائلی پیش آمد که نشد یک روز هم مرخصی بروم و نشد حتی لای کتاب ها را باز کنم و نهایتاً در روزانه حتی مجاز هم نشدم و به مجاز شدنم در پیام نور و غیرانتفاعی و آزاد فکر هم نکردم و به همین دلیل انتخاب رشته نکردم. اما الان که نتیجه ها اومده تا حدودی پشیمان شدم و به این فکر می کنم برای صرفه جویی زمان کاش انتخاب رشته می کردم. نمی دانم برای منی که انتخاب رشته نکردم امکان شرکت در تکمیل ظرفیت هست یا نه. هرچند با هدفم فاصله داشت. البته بازم هنوز خیلی هم مطمئن نیستم. داستانیه.
به هر حال من هم در آن روزهای انتخاب رشته در دو راهی بودم.

نمی دانم با توجه به شغل و شرایط زندگی بتوانید اصفهان بخوانید یا نه، من با توجه به شرایط خودم شهر محل زندگی را انتخاب می کردم. و اگر شغلی نداشتم حتما شهری دیگر.
منتظر تصمیم درست شما می مانم و آرزوی موفقیت دارم.

درود آقا مهرداد
شُکر.خیلی ممنونم. سلامت باشی.
به مهر می بینید. محبت دارید. سپاس که اومدید و خوندید.
چه حیف که برنامه تون اون طوری که می خواستین پیش نرفته. اما امیدوارم هدفتون رو دنبال کنید و بهش برسید. بستگی به خواسته تون، بالاخره راهش رو پیدا می کنید.
براتون آرزوی موفقیت می کنم.
امیدوارم بتونم اون طور که می خوام پیش برم و از پس مشکلاتم بربیام. تا شروع به کار دانشگاه ها، برخی شرایط برام مشخص نمی شه و باید دید چطور خواهد شد.
خیلی ممنون از اینکه تجربه ی خودتون رو با ما در میان گذاشتید و سپاس برای دعای امیدبخشتون.

رحمان دوشنبه 3 آبان 1400 ساعت 19:17

سلام دایی اسماعیل جان؛ خدا قوت؛
احسنت خیلی مبارکه؛ موجب خرسندی و افتخاره. مطمئنا در هر مسیری که قدم بذاری موفق خواهی بود!

درود رحمان جان،
خیلی ممنونم. زنده باشی. محبت داری.
نظر لطفته رحمان جان؛ تندرست باشی!
خیلی ممنونم از دلگرمی دادن هات. سپاس از حضورت.

زهرا دوشنبه 3 آبان 1400 ساعت 09:06 https://farzandenakhaste.blogsky.com/

سلام و تبریک
انشالله موفق باشید از نظر هزینه ای و مکافات رفت و آمد احتمالا همان آزاد تهران به صرفه تر خواهد بود

درود و سپاس،
سلامت باشید.
امیدم به غیرحضوری بودنِ حداقل ترم اول هست!

خیلی ممنونم از حضورتون.

میله بدون پرچم شنبه 1 آبان 1400 ساعت 16:10

سلام
تبریک می‌گویم.
با توجه به همین نوشته و نوشته‌های دیگر به نظرم پژوهش هنر انتخاب شما خواهد بود. اما به هر صورت دوراهی‌های اینچنینی خیلی سخت است.

درود حسین آقا،
خیلی ممنونم. سلامت باشید.
راستش پژوهش هنر رو بیشتر دوست دارم.
اما مدیریت موزه هم به خاطر پذیرش پایینش، مزیت های خودش رو داره!
فعلا که در حال سبک و سنگین کردن شرایط هستم.
خیلی ممنونم از حضورتون.

رهگذر پنج‌شنبه 29 مهر 1400 ساعت 12:46

جایی که دلتون بیشتر بهش متمایله چون بین دو گزینه فرقی نیست

هنوز به تصمیم قطعی ای نرسیده ام. امیدوارم بتونم از کسانی که با این دو مسیر آشنا هستن مشورت بگیرم.
خیلی ممنونم از حضورتون.

Baran پنج‌شنبه 29 مهر 1400 ساعت 12:39

تبریک و آرزوی موفقیت افزون تر،و با توجه به‌ توکل و تلاش و پشتکار تان؛ لطفا همان کاری را که فکرِ دل تان،به اش رضایت دارد ،همان کار را بکنید.

خیلی ممنونم. سلامت باشید. لطف دارید.
توکل بر خدا.

سپاس از حضورتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد