فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

چاقوی شکاری

 

چاقوی شکاری، مجموعه ای ست از هفت داستان کوتاه نوشته ی هاروکی موراکامی.

 نقش راوی در داستان ها پر رنگ است و نویسنده بسیار از خاطره گویی بهره گرفته است.

 داستان ها در نقد رفتارها و سنت های آدم ها و جوامع، جست و جوی هویت، چیستی زندگی، و مرگ هستند.

 جملات و توصیفات روشن اند و در مجموع مخاطب را به درکی عمیق تر از موضوع رهنمون می شوند.

 بهترین داستان مجموعه از نظر من" فرهنگ عامه ای برای نسل من: ماقبل تاریخ مرحله ی متٲخر سرمایه داری" است؛ داستانی عمیق که به نقد سنت های فرهنگ ژاپنی در دهه های پیش می پردازد؛ اینکه چطور سنت های یک جامعه می توانند بر سرنوشت و روزگار آدم های آن تاثیر بگذارند.


مشخصات کتاب:

چاقوی شکاری، هاروکی موراکامی، ترجمه ی مهدی غبرایی، نیکو نشر، چاپ سوم: ۱۳۹۲.


نظرات 2 + ارسال نظر
Baran سه‌شنبه 4 خرداد 1400 ساعت 08:55

زور سپاس له معرفی های همیشه خاسِ تان.

به مهر می بینید.
زور سپاس له حضورتان.

میله بدون پرچم شنبه 1 خرداد 1400 ساعت 17:26

سلام
بعد از خواندن معروف‌ترین اثر این نویسنده (کافکا در کرانه) تقریباً یک بی‌نیازی از خواندن باقی رمانهای ایشان را احساس می‌کنم! البته بدم نمی‌آید یک مجموعه داستان کوتاه از ایشان را هم تجربه کنم. بخصوص موضوع همین داستان کوتاه آخری که به عنوان بهترین کار این مجموعه معرفی کردید چشمم را گرفته است.
ممنون

درود،
کافکا در کرانه رو نخونده ام. نظر شما در مورد یه کتاب برام با ارزشه و من رو ترغیب می کنه به خوندنش.
کلا در مورد همه ی کتاب هایی که از موراکامی خونده ام، یه نتیجه برای خودم گرفته ام؛ اینکه داستان ضعیفی نداشته، شاید متوسط بوده باشه، اما ضعیف نه. بحث سلیقه ام هست البته ، امابه لحاظ فنی قوی بوده.
پیشنهاد می کنم داستان کوتاه "دیدن دختر صد درصد دلخواه، در صبح زیبای ماه آوریل" رو هم بخونید.

خیلی ممنونم از حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد