فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

چیزی بین هنر و زندگی


بالاخره با هر زحمتی بود دیروز مونتاژ "به وقت تنهایی" را تمام کردم؛ عملا مونتاژ را با گوشی انجام دادم چون با توجه به محدودیت زمانی، فرصت یادگرفتن ریزه کاری های پریمیر را نداشتم!

 از حدود شش صبح دیروز که دوباره شروع کردم، تا نزدیک شش عصر طول کشید؛ البته این وسط خودمان که مهمان بودیم هیچ، مهمان هم می آمد و در کار وقفه ایجاد می شد. اما خدا را سپاس که نسخه ی اولیه ی فیلم آماده شد و آن را برای جمعی از نزدیکان در منزل هوشنگ نمایش دادیم. 

 زمان فیلم ده دقیقه و چهل و پنج ثانیه شد.

 مهم ترین دغدغه ام این بود که بتوانم داستانی را که در ذهنم بود به تصویر بکشم طوری که مخاطب آن را بگیرد، که به نظرم محقق شده است. هرچند عیب این نمایش دادن این بود که مخاطبان به هرحال عمو مامه را در قاب می دیدند، اما به نظرم آن تنهایی ای که دنیای او را در بر گرفته است در کار درآمده است.

 فیلمبرداری با یک دوربین عکاسی خانگی انجام شد و کلا به جز یک سکانس، از سه پایه استفاده نکردم. البته که هیچ اعتقادی ندارم که باید با حداقل امکانات کار کرد، که اگر با امکانات بهتری انجام می شد، به مراتب نتیجه ی بهتری هم می داشت. اما معتقدم باید کار کرد و از حداقل زمان ها هم استفاده کرد.

 شب هم به عمومامه زنگ زدم و گفتم یادت می آید فیلم هایی که ازت گرفتم؟... حالا تبدیل شده به یک فیلم کامل.

 منتظر فرصتی هستم تا دوباره مونتاژش کنم و نسخه ی بهتری از آن درآورم تا شاید در جشنواره ای نمایش پیدا کند.


در کنار عمومامه، پشت صحنه ی فیلم

پ.ن:

عنوان برگرفته از این جملات  گودار است:

"سینما چیزی است بین هنر و زندگی. برخلاف نقاشی و ادبیات، سینما چیزهایی به زندگی می‌دهد و چیزهایی از آن می‌گیرد و من می‌کوشم این فکر را به فیلم برگردانم."

نظرات 7 + ارسال نظر
Baran دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 22:06

با سلام و خسته نباشید.لطفا حواس تون باشه.زور سَرِپا نمونید.

درود و سپاس؛ همچنین.
از مهرتون سپاس گزارم.

خیلی ممنونم از حضورتون.

Baran شنبه 22 آذر 1399 ساعت 18:10

خداوند عمو مامه و زن عمو رو رحمت کنه.
درپناه یزدان سلامت و موفق باشید همیشه.

خیلی ممنونم،
خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه و عزیزانتون رو در پناه خودش نگه دار باشه.
سپاس، همچنین.

خیلی ممنونم از حضورتون.

ابانا سه‌شنبه 23 بهمن 1397 ساعت 08:13

تلاش و جدیتتون قابل تحسینه با وقت کم و امکانات کم ووو

خیلی ممنونم؛ لطف دارید.
چاره ای نبود!

سپاس از حضورتون.

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 18 بهمن 1397 ساعت 14:18

سلام
تبریک بابت نهایی شدن این کار...
به قول شاعر
از تداوم خارها گل می‌شود
از تداوم سرکه‌ها مل می‌شود

درود بر شما و پوزش بابت تاخیر در پاسخ.
خیلی ممنونم؛ زنده باشید.
سپاس بابت این شعر:)

خیلی ممنون که می خونید.

معصوم سه‌شنبه 16 بهمن 1397 ساعت 20:57

موافقم پشتکار خیلی خوبی دارید

لطف دارید؛ خیلی ممنونم.
فکر می کنم به علاقه هم برمی گرده؛ فیلمسازی رو خیلی دوست دارم!

سپاس از حضورتون.

لبخند ماه دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت 09:56 http://paaezaan.blogsky.com

واقعا اراده و پشتکارتان ستودنی است.. موفق باشید
یه دعوت از دوستان وبلاگی داشته باشید برای اکران خصوصی

لطف دارید؛ خیلی ممنونم.
شما هم موفق باشید.

امیدوارم که عملی بشه.

خیلی ممنونم از حضورتون.

بهامین یکشنبه 14 بهمن 1397 ساعت 16:09

خدا قوت خسته نباشید بابت به اتمام رسیدن مونتاژ فیلم.

خیلی ممنونم؛ سلامت باشید.

سپاس از حضورتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد