فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

این چرخ فلک که ما در او حیرانیم...



 داشتم برگه تصحیح می کردم که کامنت امیدِ عزیز که در آن یک رباعی از خیام را آورده بود، مرا یاد دیوان خیامِ دوست داشتنی ام انداخت!

 این کتاب را وقتی به خانه ی قبلی مان اثاث کشی کردیم، توی کابینت پیدا کردم. خرت و پرت های زیادی در آشپزخانه بود، مثل مایع دستشویی و مانند این ها. این کتاب هم بود. همه ی خرت و پرت ها را به مستاجر قبلی که وحید نامی بود نشان دادم؛ بعضی ها را نخواست و پول بعضی ها را هم باهاش حساب کردم. اما گفت این کتاب مال من نیست. گفت احتمالا مال خانم تنهایی بوده که پیش از او در آن خانه زندگی می کرده است؛ کسی که نمی توانستیم پیدایش کنیم.

 این طوری بود که این کتاب پیش من ماند. شکیل، جمع و جور و دوست داشتنی ست و البته که رباعی های خیام معرکه اند؛ کتاب، چاپ هشتم است از انتشارات کاروان.


پ.ن:

عنوان از خیام.

نظرات 4 + ارسال نظر
مهرداد سه‌شنبه 25 دی 1397 ساعت 09:44 http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
جدا از زیبایی زرین این کتاب در واقع مهم این است که خیام دوست داشتنیست.
به گمانم خانم خانه قبلی این خانه این کتاب را همراه با زعفران خریده و در کابینتش گذاشته و سر آخر زعفرانش را گرفته و این کتاب را جا گذاشته است.
زعفرانش را هم برای این به یاد دارم که چندی پیش با خریدن زعفرانی با این نامِ سحرخیز حسابی از جانب جیب هایم تنبیه شده ام.
باید من هم خیام بخوانم. علی الحساب قصد دارم مجله آنگاه ویژه نامه خیام را همین روزها تهیه کنم.

به به..، زعفران و خیام!
خیلی هم خوب!
جداً طراحی کتاب، دوست داشتنیه؛ آدم دوست داره یکسره کنارش باشه!
سحرخیز:)
امیدوارم بخونید و لذت ببرید.
مشتاق شدم به دیدن این مجله؛ خیلی ممنون از معرفی.

سپاس از حضورتون.

بهامین شنبه 22 دی 1397 ساعت 11:46

چه کتاب کوچیک و قشنگی.
یاد کتابی که خودم دوسال پیش هدیه گرفتم افتادم ،کتاب هدیه منم رباعیات خیام

واقعا همین طوره!
به نظرم چنین هدیه ای، خیلی با ارزش و زیباست.
خیلی ممنونم از حضورتون.

omid پنج‌شنبه 20 دی 1397 ساعت 18:20

استاد به شخصه خوندن شعرای خیام برای من یه حالت خلسه مانند به وجود میاره به خصوص شعری که درباره بهرام گور سروده و چاووشی خوندتش
استاد با گذاشتن برگه امتحانی ریاضی ها مارو هم یاد دوران دبیرستان و علاقمون به ریاضی انداختید یادمه اون دوران برای من مصادف شده بود با این درک از زندگی که خیلی از شناخت هام حاصل تحمیل محیط زندگیه و غیره هست ولی معادلات ریاضیات حقیقت محض هست و هیچ دروغی نداره مگر کل ریاضیات که برای تعریف شدن دنیامون به وجود امده چه خوب دورانی بود

امید جان! خودت بهتر می دونی که خیام اگرچه با شعرهاش جهانی شده، اما یک ریاضی دان و البته منجم فوق العاده بود.
من هم شعرهاش رو دوست دارم و به نظرم خوندنشون خیلی لذتبخشه.
تو ریاضیاتت خیلی خوب بود و دقت بالایی داشتی و البته کلاس خوبی هم داشتید.
جبر محیط رو نمی شه انکار کرد؛ تاثیرش ناگزیر، هست و غلبه بر اون هم ساده نیست.
به ات پیشنهاد می دم درباره ی فلسفه ی ریاضی مطالعه کنی، اون وقت لذت ریاضی برات چندبرابر می شه.
یاد همه ی خنده ها و شیطنت های سر کلاس بخیر!:)
خیلی ممنونم از حضورت.

ارغوان پنج‌شنبه 20 دی 1397 ساعت 12:36

چه عالی
از مستاجرهای قبلی معمولا چربی کاشی های آشپزخانه و جرم سرویس بهداشتی ها و لکه های در و دیوار جا میمونه ...
این عالیه که

بله، کتاب خیلی خوبیه!
بیشتر به فرهنگ ادم ها برمی گرده که از چیزهایی که در اختیارشون قرار می گیره چه طور استفاده و مراقبت کنن، چه مال خودشون باشه و چه نباشه...؛ بله، مثال آدم هایی که گفته این کم نیستن متاسفانه.
خیلی ممنونم از حضورتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد