فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

کاخ یاقوت


 سر ظهر رفتم بیرون و چرخی زدم و ساندویچی خوردم.

 یک ساختمان دو طبقه ی جالب و قدیمی در محوطه ی بیمارستان دیدم با عنوان "کاخ یاقوت". درباره اش از نت اطلاعاتی به دست آوردم...



 این کاخ در حاشیه ی منطقه ی سرخه حصار که در گذشته شکارگاه شاهان قاجاری بوده، توسط ناصرالدین شاه ساخته می شود و به نام های کاخ سرخه حصار و یاقوت معروف است. این کاخ اکنون به عنوان دفتر بیمارستان فعال است و در زمره ی آثار ملی ایران به شمار می آید.



 با آن ایوان های سرتاسری و ستون ها و حتی نرده ی قشنگ و جالبش، به نظرم هنوز هم زیبایی یک کاخ را دارد.


نظرات 8 + ارسال نظر
Baran سه‌شنبه 30 مرداد 1397 ساعت 19:50 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام و عرض ارادت
عید قربان ؛ بر شما و خانواده محترم تان مبااارک

درود و سپاس!
عید بر شما و خانواده ی محترمتان مبارک؛
زور سپاس!

محدثه دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 23:20

انشاالله پدرعزیزتون روز به روز حالش بهتر شه...

خیلی ممنونم محدثه خانم؛
خدا به شما و عزیزانتون همیشه سلامتی بده.

سپاس از حضورتون.

بهامین دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 16:52 http://notbookman.blogsky.com

سلام
خدارا شکر حال پدرتون بهترن؟؟
خداقوت به شما که پدرتون تنها نزاشتید

چه ساختمان و عمارت تماشایی و زیبایی

سلام، خیلی ممنونم. سلامت باشید.
خدا رو شکر پدر خوبه و امروز مرخص شد.
زنده باشید، وظیفه ست.
این عمارت همدم من بود در ۲۴ ساعت گذشته؛ دوست داشتم کنارش باشم...!

خیلی ممنونم از حضور پر مهرتون.

Baran دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 08:36 http://haftaflakblue.blogsky.com/

جای شما سبز؛ رگبار زیبایی گرفته

کم کم هوا به سمتی می ره که من دوستش دارم؛ خنک تر، بارش باران و اومدن پاییز زیبا.
خیلی ممنونم؛ دوستان به جای ما.

Baran دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 08:04 http://haftaflakblue.blogsky.com/

خواهش میکنم؛این نوع بامدار رواینجا "چهارتراش"میگن.
زور زور سپاس؛
ئه رای به تصویر کشیدن منظره ی پشت سرتان؛جاده ها روچهار فصل متصور شدم؛ زیبا و چشم نواز....
روح آن معمار و طراح شاد ؛چه بالکنی پرارزشی طراحی و...

واین درختای جور واجورِ قشنگ،سرسبزی و خزان شونم جورواجورِ رنگ رنگِ،..

خیلی ممنون از توضیحات تون

خیلی ممنونم از توضیحاتتون. یاد موزه ی میراث افتادم!
بله، کاخ در فضای دل انگیزی ساخته شده. تازه، این چیزیه که الان هست و قطعا در گذشته این منطقه سرسبز تر بوده.

سپاس از حضورتون.

یک زن دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 00:05 http://Www.paeezaan.blogsky.com

خدا پدر را سلامت بدارد.
درود بر اولاد صالح

زنده باشید؛ خیلی ممنونم.
درود!:)

یک زن دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 00:00 http://Www.paeezaan.blogsky.com

عاشق اینجور جاهام

من هم همین طور؛ یک چنین ساختمون های جالبی رو در سطح شهر و توی بیمارستان ها دیده ام، اما این یکی به خاطر موقعیتش توی جنگل، خیلی زیباست.
خیلی ممنونم که خوندین.

Baran یکشنبه 28 مرداد 1397 ساعت 23:25 http://haftaflakblue.blogsky.com/

چه تصاویر و توضیحِ عالی ای؛زور سپاس
تصویر سوم؛چه نی سبک شیروانی و چوب های زیر شیوانی قشنگِ.
اینجا بهش میگن؛دامنه شیروانی.
به اون چوبهایِ مکعبی؛بامدار میگن.هرچقدر فاصله هاشون نزدیک تر باشه؛استحکام شیروانی بیشترُِ سفارشی طور نجاری شده
تصویر دوم؛تنه ى چنارُ کاجُ ،برگهای بید بن رو شناختم؛برگ های سبزِ سمت راست تصویر رُ؛"نه".
تصویر اول؛تصویر سوم باعث شد،خودمو توی بالکن تصویر اولُ ببینم؛جسارتا ؟منظره ی پشت سر تان رُ توضیح می نویسین.
بمبوره برای پرچونگی ها؛فره سپاس ئه رای تصاویر روشن و زیبا

خواهش می کنم؛ به مهر می بینید.
ممنون بابت واژه ی "بامدار" و توضیحاتتون. جالب بود برام.
راستش از اون جایی که کاخ تو جنگل قرار گرفته، درخت های جورواجور و قشنگ زیاد داره؛ بیشترشون رو من نمی شناسم!
پشت سر من در دو طرف، دو تا جاده از بالا به پایین کشیده شده که اطرافشون هم جنگله. از شمال به بخش های اتاق عمل و رادیو لوژی و... و از جنوب به ورودی اصلی بیمارستان می رسن. جاده ها جنگلی و خوش منظره اند.

خواهش می کنم؛ سپاس برای نگاه پرمهرتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد