فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

سر به جنگل می گذارد...


 دیروز امتحان ریاضی بود در مدرسه و حالا من هستم و چهار بسته برگه ی امتحانی!

 معمولا هنگام تصحیح برگه ها موسیقی گوش می کنم و الان هندزفری توی گوش هام و برگه ها پیش رویم است. موسیقی ها تصادفی و از آن هایی ست که تازه دانلود کرده ام؛ همین حالا محمد اصفهانی دارد ترانه ی آسیمه سر را توی گوشم می خواند:"من ره به خلوت عشق هرگز نبرده بودم/پیدا نمی شدی تو، شاید که مرده بودم..."

 یک گلدان شمعدانی، تازه مهمان خانه مان شده که امروز صبح گل داده است. شمعدانی مرا یاد زن عموشهربانو می اندازد که همیشه گلدان های شمعدانی داشت و با حوصله و سلیقه به شان رسیدگی می کرد.

 پیش تر گل ها دوامی نداشتند، عمری نمی کردند و داغشان بر دلم می ماند؛ مثل گلدان گلی که چندسال پیش از گل های زعیم خریدیم و من خیلی دوستش داشتم، اما نماند.-نامش از خاطرم رفته!

 حالا گلدان گلی که مادرم به مان داده، کاکتوسی که غلامرضا داد و سه تا گلدان کاکتوسی که برای هیراد خریدم، که البته یکی شان خشک شد و دوباره دارد جوانه می زند، انگار سازگارترند.

 این گل ها، این موسیقی، حالم را بهتر می کند؛ مثل کاغذ کوچکی که دیروز وقتی آمدم توی حیاط مدرسه تا سوار ماشین بشوم، یکی از بچه ها زیر برف پاک کن گذاشته بود:"عاشقتم آقای بابایی"!

 حالا ابی دارد می خواند؛ ترانه ی خاطره انگیز کی اشکاتو پاک می کنه...؛ از دوره ی مدرسه هم خاطره ای از این ترانه دارم که بعدا می نویسمش!


پ.ن:

بشنوید؛ "سر به جنگل می گذارد"؛ هادی فیض آبادی

http://s8.picofile.com/file/8327197450/71006565_out_47900212.mp3.html

نظرات 9 + ارسال نظر
سین دال پنج‌شنبه 31 خرداد 1397 ساعت 14:03 http://darbareieneveshtan.mihanblog.com/

تصور اینکه معلم ها موقع تصیح آهنگ گوش بدهند برایم سخت است!
قبل تر ها آرزومیکردم موقع تصحیح قهوه بنوشند و یک لکه درست روی نمره ی من بیفتد


واقعا؟!... چرا؟
موسیقی به من آرامش می ده؛ تصحیح برگه هم برام خسته کننده ست!
این خنده هم برای اون لکه ی قهوه!

خیلی ممنونم که وقت گذاشتین و خوندین.

ابانا جمعه 4 خرداد 1397 ساعت 01:23

فک کنم شمعدونی گل مقاومی هس چون من یه شمعدونی االبته گویا نزاد خارجی هدیه گرفتم دقیفا سه بار تا پای مرگ‌رفت و هنه برگاش ریخت بخاطر اتفاقاتی ک میافتاد اما باز برگ داد و اون هفته دیدم گل داده. حس فوق العاده ای هست گل دادن گلها

چه هدیه ی خوبی گرفتین پس!
خدا رو شکر تا حالا که مقاومت کرده و تازه برگ ها و گل های تازه هم درآوده. امیدوارم سازگار باشه با ما.
واقعا حس خیلی خوبیه دیدن گل های نوشکفته.
خیلی ممنونم که اومدین و خوندین.

احسان جمعه 4 خرداد 1397 ساعت 00:53 http://cinemadust.blogfa.com/

اسماعیل عزیز،
حال خوبت برقرار و مانا.
خدا حفظت کنه در کنار خانوادت.

درود احسان جان!
دلتنگت بودم رفیق؛امیدوارم حالت خوب باشه.
تو هم در کنار عزیزانت شاد باشی و برقرار.
خیلی ممنوم که سر زدی.

بهار شیراز پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 ساعت 09:06

سپاس فراوان بابت معرفی ترانه های زیبا

خواهش می کنم؛ خوشحالم که پسندیدین.
خیلی ممنونم از حضورتون.

Baran چهارشنبه 2 خرداد 1397 ساعت 16:54 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام
وعصر تان بخیر ونیک
خسته نباشد؛خدا قوت

مرسی بابت بشنوید؛همین طور اشاره به آقای اصفهانی و آقای ابی.
گل وگیاه حال +موسیقى ؛آرامش خوبی ساتع میکنند
واینکه؛حال تان به اذن الله ؛دایم خوب و خوش

سلام؛
عصر شما هم بخیر و خوشی!
شما هم خدا قوت.
خواهش می کنم؛ سپاس از توجه شما و دعاهای همیشگی و پرمهرتون.
حال و روزگار شما هم خوب و خوش.
سپاسگزارم!

بهامین چهارشنبه 2 خرداد 1397 ساعت 13:26 http://notbookman.blogsky.com

سلام
خداقوت
تصحیح برگه امتحان ،دقت زیادی نیاز داره
چه خوبه که هرکاری را برای انجامش،خوشایندد کنیم برای خودمون :)

سلام؛
خیلی ممنونم!
دقیقا؛ وقت زیادی از من می گیره.

این برام عادت شده که با موسیقی برگه تصحیح کنم!
خیلی ممنونم که وقت گذاشتین و خوندین.

Baran چهارشنبه 2 خرداد 1397 ساعت 13:00 http://haftaflakblue.blogsky.com/

ومادر در کنار عزیزان عزیزش ؛باشد،سبز باشد و برقرار

سپاس بی کران!
برای شما هم.

Baran چهارشنبه 2 خرداد 1397 ساعت 12:58 http://haftaflakblue.blogsky.com/

زن عمو شهربانو من را یادِ خاله جان بزرگِ ام می اندازد؛تاهمیشه...

روحش شاد

خیلی ممنونم؛ روح درگذشتگان شما هم شاد و قرین آرامش.
خیلی دوستش داشتم؛ خیلی مهربان و دلسوز بود.
ممنونم از حضور پرمهر شما!

Baran چهارشنبه 2 خرداد 1397 ساعت 12:54 http://haftaflakblue.blogsky.com/

یک پنجره ....
و می شود از آنجا
خورشید را به غربت گل های شمعدانی مهمان کرد
یک پنجره برای من کافیست...

چه انتخاب قشنگی؛ ممنونم!
سپاس برای این هدیه ی زیبا!
دلتون گرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد