فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

خُماری...


سیّد(بهروز وثوقی):

 نصف مردم دنیا شب که می شه فکر می کنن دلتنگن، اما همه شون خُمارن؛ خُمار بی کسی!


از دیالوگ های فیلم "گوزنها"، مسعود کیمیایی، ۱۳۵۳


بشنوید؛http://s9.picofile.com/file/8305747084/_angahbooks_AshyMashy_Pari_Zanganeh.mp3.html ترانه ی "گنجشکک اشی مشی"، که پری زنگنه بر تیتراژ پایانی این فیلم خواند. اسفندیار منفردزاده ی آهنگساز، دل داده به تک تک پلان های فیلم و این چنین به آن جان بخشیده است. بازی عالی بازیگران و در راس آن ها، بهروز وثوقی، حتی در نقش های فرعی، بهترین فیلم کیمیایی به نظر من، و یکی از بهترین های سینمای ما را خلق کرده است.


نظرات 1 + ارسال نظر
The Conqueror Worm شنبه 18 شهریور 1396 ساعت 03:46 http://lunacy.blogsky.com

اتفاقا همین چند روز پیش این فیلم رو دیدم. راستش به شدت مجذوب نقش سید شدم یه مرام و معرفت خاصی داشت اون قدری نقش معتاد رو جذاب و دوست داشتنی بازی میکرد که تا چند روز هی با خودم تکرار میکردم نوکرتم باوفا، خیلی از دیدن فیلم لذت بردم و از اون دست فیلم هایی هست که بازم دلم میخواد ببینم. بابت آپلود آهنگ هم ممنون واقعا تو این نیمه شبی گوش دادنش لذت خاصی داشت.با اینکه فیلم بین حرفه ای نیستم و خیلی فیلم قبل انقلاب ندیدم ولی با خودم گفتم واقعا یه شاهکار هست و اگر بگیم خسرو شکیبایی یکی از بی نظیرترین های بازیگری شاید بشه گفت واسه بعد انقلاب هست باید این طرف هم بگیم واسه قبل از انقلاب بهروز وثوقی یکی از بی نظیرهایی تکرار نشدنی است هر چند ازش خیلی فیلم ندیدم اما با دیدن این فیلم همچین حسی بهم دست داد.

خوشحالم که از تماشای فیلم لذت بردین. به نظر من هم، از اون فیلم هاییه که می شه بارها و بارها تماشایش کرد و حظّ برد. فیلم از جنبه های مختلفی ارزشمنده.
صدای پری زنگنه برای موسیقی اسفندیار منفردزاده، خیلی به جان فیلم نشسته؛ چون اون خواننده ای با سبک خاص خودش هست.
از فیلم های بهروز وثوقی در پیش از انقلاب، سوته دلان، قیصر، خاک، تنگسیر، کندو، داش آکل، رضا موتوری، پنجره، فرار از تله،... از بهترین هاست به نظرم.
خیلی ممنونم که می خونید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد