فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

هلپرکی

  دیشب جشن عروسی خواهرزاده ام رامین بود؛ عروسی خوبی بود، خوش گذشت.

 هرچند عروسی ها هم هر روز بیشتر اصالت خود را از دست می دهند، اما برای من، جذاب ترین بخش جشن آن جایی ست که موسیقی کردی شور می گیرد؛ دست ها در هم گره می خورند و شانه ها هماهنگ با حرکت منظم پاها، تکان می خورند. رقصنده ها در دسته های کوچک و بزرگ دایره ای شکل، دستمال های رنگی را به هوا می کشند و رنگ ها ترکیبی دلپذیر با دود اسپند می سازند.

  نمونه ی زیبای رقص کردی برای من، رقص پدرم است؛ هارمونی عجیبی دارد رقصیدنش و نوعی زیبایی، اصالت و آرامش درش هست. اما پدر هم سن و سالش بالاست و به ندرت در مجلسی می رقصد.


پ.ن:
هلپرکی در زبان کردی به معنای رقص است که بسته به جغرافیای آن، انواع و اقسام دارد.
نظرات 4 + ارسال نظر
عادل چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت 03:03

عجب شب زیبایی بود...
بخصوص چون عروسی داداش رامین بود....

ایشالا همیشه خوشبخت باشن...

خیلی خوش گذشت، بیشترش م به خاطر بچه های باحالی مثل خودت بود.
ایشالله همیشه به سرور و شادمانی!

هنوز یلدا یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 09:10

همیشه به شادی و جشن و سرور...

یاد های های رشید خان افتادم :)

من و برادرم هم با هم قشنگ میرقصیم کردی رو :)

خیلی ممنونم، همین طور شما...
:))
چه جالب! همیشه به سرور و پایکوبی!
سپاس که خوندین.

محدثه شنبه 13 آذر 1395 ساعت 00:05 http://www.sedayepayebaran.blogsky.com

شب به یاد ماندنی و خیلی خوبی بود..

تا باشه از این شب ها!
سپاس که می خونین.

مجتبی جمعه 12 آذر 1395 ساعت 10:43 http://m-z2016.blogsky.com/

شما کرد هستین ؟ رقص کردی زیباست

بله، اصالتا کرد هستم.
رقص کردی به نظرم خیلی زیبا ست، مثل دیگر رقص های محلی ایران.
سپاس از حضورتون!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد