فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

برف

  


لذتبخش بود راندن زیر بارش برف، با موسیقی یی که به گاه تنهایی گوش می کنم، که رنگ می پاشد به ثانیه ها، و تلخ بود پیچ و تاب خوردن سگی مرده زیر لاستیک ماشین ها در انتهای راه.

  نمی دانم کودکی هامان کجا رفت، که برف تا پیشانی دروازه ها بالا می آمد و مادرم دستمال به کمر می بست و با بیل، راه برایمان باز می کرد.

  هیراد از پشت شیشه برف را تماشا می کرد و من کودکی هایم را مرور می کردم که پاچه ی شلوارمان را توی جورابمان می کردیم و چکمه می پوشیدیم. برف پشت بام ها را می روبیدیم و خنده را از لای بخار انگشتان قرمزمان رها می کردیم و دلخوش بودیم به تعطیلی مدرسه ها!


پ.ن:

عکس از «استیو  اسکالونه»

نظرات 8 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 11 آذر 1395 ساعت 09:11 http://magam-khaton.blogsky.com

نمیدونم چرا من از این خاطرات که همه دلشون براش تنگ میشه ندارم!
کامنتی برای پست بعدی تون:حداقل تو زندگی بهش خوش گذشت!

خیلی وقت ها خاطره ها رو می شه ساخت!
امیدوارم خاطرات خوبی در آینده داشته باشین.

سخته درباره ی دیگران قضاوت کردن، اما به هرحال تصمیمش این طوری بوده.

سپاس از حضورتون!

محمدرضا سه‌شنبه 9 آذر 1395 ساعت 16:33 http://oinion.blogsky.com

یادش به خیر روزهای برفی ودتعطیل کودکیمان
سرمایی که در جان دستهامان لانه می کرد
بس که برف بازی می کردیم
یادش به خیر...

یادش بخیر...
زیبا گفته ین:«سرمایی که در جان دستهامان لانه می کرد..»
سپاس که خوندین.

جعفر شنبه 6 آذر 1395 ساعت 01:48

درود..
فکر میکنم خاطرات ما ها از خاطرات نسل های بعدی شیرین تره.یعنی سختیها و مشکلات خاطرات قشنگی میشن واسه بعد ها.

درود جعفر جان،
جنس خاطرات هر نسلی با نسل قبل و بعد از خودش اشتراکات و تفاوت هایی داره، اما قطعا خیلی از خاطرات نسل ما خاص زمان خودش بود و دیگه تکرار نخواهد شد.
خیلی ممنونم که می خونی.

محدثه پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 18:45 http://www.sedayepayebaran.blogsky.com

واقعا اومدن برف یکی از هیجانی ترین لحظات زندگی منه، متاسفانه چند ساله که دیگه خبری از برف بازی نیست، امیدوارم زمستون امسال شاهد اومدن برف باشیم

من هم امیدوارم!
هیراد هم برف رو خیلی دوست داره؛ همه ش از برف بازی پارسال می گه!
خیلی ممنونم که می خونین.

هنوز یلدا چهارشنبه 3 آذر 1395 ساعت 14:46

روزی که برف اومد منم داشتم به این فکر میکردم چرا دیگه اون شبایی که آسمون قرمز و روشن میشد ازبرف رو نداریم...اون صبحهایی که بیدار میشدیم و میدیدیم کوچه پوشیده شده با یه برف پنبه ای قشنگ...بعد صدای برفیا که از سر صبح با پاروهای رو دوششون داد میزدن: برفیه...

چرا تهران اینجوری شده...

واقعا یادش بخیر!
نمی دونم ما زیادی نوستالژی باز هستیم یا زمونه با هامون بد شده، ولی منم فکر می کنم خیلی بارندگی کمتر شده.
خیلی ممنونم که از خاطرات تون گفتین.
و سپاس که می خونین.

Z.b سه‌شنبه 2 آذر 1395 ساعت 23:50

سلام....
چه زیبا نوشتید، از یادآوری خاطرات....
یادش بخیر...

درود...
به مهر می خونید، برف من رو سر ذوق آورد!
یادش بخیر ...
خیلی ممنونم که می خونین.

احسان سه‌شنبه 2 آذر 1395 ساعت 22:16 http://cinemadust.blogfa.com/

اسماعیل عزیز، باعث خوشحالیه که میبینم این همه پست جدید و مثل همیشه عالی گذاشتی.
بچگی من در شهری گذشت که درش به اون صورت برفی نمیبارید. ولی وقتی میبارید، ما دعا میکردیم زیاد بیاد و بشینه و مدرسه ها تعطیل بشن. اونوقت بود که همه بچه های محل میرفتیم بالای پشت بوم ها مون و بنا روم میذاشتیم به برف بازی. بعد دستمون سرخ میشد وبیحس و حسابی که یخ میزدیم میومدیم پایین و کنار بخاری که گرم بشیم. و این چرخه تا عصر ادامه داشت.
همیشه هم یاد یه آهنگی از ناصر عبدالهی میافتم که یکی از اون سالها برادر بزرگم با ضبط صوت مارک سونی مشکی رنگش گوش میداد.
...یه روز دلم گرفته بود، مثل هوای بارونی. همون روزایی که خودت حال و هواشو میدونی...
امروز صبح هم هوس پیاده روی تو برف کردم و مسیر هر روزه محل کارمو کلی دور کردم. زیر برف راه میرفتم و حض میکردم. و البته شجریان هم گوش میدادم.آلبوم محشر زمستان است
هوا بس ناجوانمردانه سرد است، دمت گرم و سرت خوش باد، سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای.
و ممنون بابت عکس عالی و معرفی عکاس.
دمت گرم

لطف داری احسان جان، خوشحالم که پسندیدی.
عجب خاطراتی...؛ چه ترانه هایی...
پیاده روی توی برف عالیه! به به «صدایی گر شنیدی صحبت سرما و دندان است....»
زنده باشی دوست خوبم.
خیلی ممنونم که وقت می ذاری و می خونی.
دلت گرم!

معصومه سه‌شنبه 2 آذر 1395 ساعت 16:55 http://hanker.blogsky.com

خوش باشید

خیلی ممنونم،
همین طور شما.
سپاس که می خونین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد