فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

خیال خام پلنگ من...


  این عکس ها را از خبرگزاری مهر،  به مناسبت «روز جهانی یوزپلنگ ایرانی» در این جا آوردم تا یادآوری ای باشد برای حفظ این گونه ی جانوری زیبا و در معرض خطر؛ سرزمینمان ایران، مامن جانداران زیبایی ست که وظیفه ی همه ی ما، حفظ و نگهداری از آن ها و انتقالشان به  نسل های بعدی این خاک است. گونه هایی چون گوزن زرد ایرانی، تمساح پوزه کوتاه (گاندو)٬، سیاه گوش ایرانی، گورخر ایرانی، زاغ بور و ...، همگی از جمله ی ذخایر با ارزش کشورمان هستند. 

درود بر همه ی محیط بانان زحمت کش و همه ی آن هایی که به هرشکلی، به بقای این جانداران کمک می کنند.



پ. ن:

عنوان برگرفته از شعر معروف «حسین منزوی» ست.

ترانه ی «ماه و پلنگ» را با صدای "کوروش یغمایی" بشنوید.


نظرات 8 + ارسال نظر
حسین فاتحی دوشنبه 22 شهریور 1395 ساعت 00:57

عکس اولی چه نازه
حیف که تا چند سال دیگه فقط عکسشون باقی میمونه
میره یوزپلنگااااآآآآ از اونا فقط عکساشون میمونه

زیبایی این موجودات در طبیعت وحشی اوج می گیره.
امیدوارم با آگاهی بخشی و برنامه ریزی، آینده ی بهتری در انتظار طبیعتمان باشد.
سپاس که می خونید.

معصومه چهارشنبه 17 شهریور 1395 ساعت 22:41

من نگران آبم

نگرانی جدی ای هست، چرا که دنیای ما وابسته به اونه. بی جمت نیست که از جنگ آب در دنیای آینده سخن می ره.

سپاس که می خونین.

The Conqueror Worm دوشنبه 15 شهریور 1395 ساعت 13:52 http://lunacy.blogsky.com/

سابقا سایت دهلچی هم سر می زدم، چه قدر دغدغه های محیط زیستی تان به دل می نشیند.

لطف دارین،
حداقل کاریه که از دستمون برمی آد...
سپاس از حضورتون!

آبانا دوشنبه 15 شهریور 1395 ساعت 08:03

ب له! خیال خام پلنگ من به سوی ماه جهیدن بود...
منم گاهی خیلی ب یوزپلنگ ایرانی و دریاچه ارومیه وووو فک میکنم که نابود میشن... بعد یادم میاد اینجا آدما دارن نابود میشن و کسی به فکرشون نیس... دیگه چ برسه به حیوانات!

متاسفانه ...!
"چی بگم از کجا بگم؟!.."

سپاس از حضورتون.

مژگان یکشنبه 14 شهریور 1395 ساعت 20:14 http://cinemazendegi2.blog.ir/

دلم می سوزد از باغی که میسوزد

کاش این حداقل ها رو بتونیم حفظ کنیم..؛ کاش!

سپاس از حضورتون.

محدثه یکشنبه 14 شهریور 1395 ساعت 12:04 http://www.sedayepayebaran.blogsky.com

درود...

سپاس

محمدرضا یکشنبه 14 شهریور 1395 ساعت 11:42 http://oinion.blogsky.com

امان از بی کفایتی
دلم برای نسلی می سوزد که بودشان نابود می شود و به اندازه ی یوز ایرانی هم ارزش ندارند.!!!
دلم به حال هورهای جنوب کشور می سوزد که به خاطر سد سازی های اواخر دهه ی هفتاد خشک شده اند و گرد و خاک به خورد مردم می دهند.
دلم به حال اعتماد مردمم می سوزد که به تاراج رفت و جایگزین ندارد.
یوز ایرانی هم مثل هزاران باور و داشته هایی که به تاراج رفت و نابود شد.

آقا محمدرضا همیشه حرف دل رو می زنین،
واقعا امان از این بی کفایتی ها..
جایگزین ندارند، نابود شدند..

خیلی ممنونم از حضورتون.

جلبک خاتون شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 18:56 http://zendegiejolbakieman.blogsky.com/

اینجا همه میدونن من کل زندگیم خلاصه شده توی عشق به حیوون ها ؛))))

ذوق کردم. دیدم اینو :)))

:))
چه جالب!
خوشحالم که دوست داشتین.

و سپاس که می خونین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد