فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

نوستالژی بازی!

  اتفاق خوب امروز صبح، پیام یکی از دانش آموزان قدیمم بود در همین جا؛ نامه ای پر از محبت که من را به خاطرات کلاسشان برد در چند سال پیش. خیلی خوشحالم کرد! دوست داشتم نامه اش را این جا به اشتراک بگذارم اما گفتم از خودش باید اجازه بگیرم و برایش ایمیل زدم. اگر رخصت داد، نامه را پست می کنم!

  اتفاق خوب دیگر دیروز افتاد که یکی از دوستان و همکارانم در مدرسه، یک دوره ی صحافی شده از  یک مجله ی قدیمی را بهم داد؛ مجله ی «تهران مصور»٬ سال ۱۳۴۱. یک دنیا حرف های جالب توی این مجلات هست، از روزمرگی های آن موقع تا اخبار فیلم و سینما و موسیقی. اگر فرصت کنم از مطالب جالبش در این جا خواهم آورد، اما مطلبی که به چشمم خورد و برایم خیلی جالب و در عین حال عجیب بود، مربوط به آمار قبولی دانش آموزان پایه ی ششم تهران در آن سال بود؛ از مجموع ۴۵۰۰۰ دانش آموز، فقط ۲۸۰۰ نفر قبول شده بودند! نویسنده مطلب کوتاهی در این باره نوشته بود و از تعداد بالای مردودین اظهار نگرانی کرده بود.

  این علاقه به جمع کردن اشیای قدیمی از کودکی در من بوده و با همه ی مشکلاتی که پشت سرگذاشته ام، هنوز خیلی از این ها را دارم؛ آلبوم تمبر و سکه و نقشه های قدیمی و مجلات و روزنامه ها و پوستر فیلم و صفحه ی موسیقی و از این دست! مجلات قدیمی بخش جذابی از این ها برایم هستند که با ورق زدن شان به حال و هوای آن دوران نزدیک می شوم و البته چند آرشیو هم خودم به صورت آلبوم یا کتاب، از آن ها درست کرده ام.

  این را هم از آرشیوم در این جا می آورم:


نظرات 3 + ارسال نظر
فرهاد ترابی چهارشنبه 31 شهریور 1395 ساعت 23:52

سلام اسی جان ارادتمندم من مامور شدم مجلس مدیر دفتر نماینده سبزوار شدم مقصودی دوست دوران کودکی ام رفتیم مثل دوران کودکی خاک بازی .....خاک سیاست

بللله!
درود...
خوش بگذره خاک بازی!

عادل چهارشنبه 3 شهریور 1395 ساعت 04:12

درود بیکران بر عموی نازنینم...
منم مثل شما عاشق یکسری اشیای دوران کودکی خودم هستم چون تداعی کننده تمام خاطرات دوران کودکیم هستن و خیلی برام ارزشمندن...
امیدوارم همیشه شاد وسلامت باشین.

درود عادل جان،
امیدوارم حالت بهتر از همیشه باشه.
پس توام یه چیزهایی جمع کرده ی!
خیلی ممنونم که سر زدی.

The Conqueror Worm سه‌شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 11:49 http://lunacy.blogsky.com/

چه قدر آن زمان درس خوندن و قبولی سخت بوده واسه همین مدرک واقعا ارزش داشته و افراد باسواد بودند.

بله همین طوره، واقعا سخت گیری زیاد بوده و نمره و مدرک تحصیلی ارزش داشته!
معلم ریاضی سال چهارم ما که احتمالا الان بازنشسته شده، در امتحانات نهایی اون سال ها، نمره ی جبر و آنالیز ۱۹/۷۵ شده بود که کتابی خیلی حجیم تر از کتاب اون موقع ما بود؛ نتیجه ش هم این بود که همه ی دروس ریاضی رو عالی تدریس می کرد و سواد ریاضی بالایی داشت.

سپاس که هستین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد