فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

درد


پسر: چرا آدم ها گریه می کنن؟ تو نمی دونی؟ تو هیچ وقت گریه نکردی؟

مادرخوانده: فقط یه بار، خیلی وقت پیش .

- وقتی که اونا ولت کردن، رفتن؟

- مردم به دلایل مختلفی گریه می کنن. وقتی کسی می میره، وقتی تنها می شن، وقتی که دیگه تحمل ندارن.

- تحمل چی رو؟

- تحمل زندگی کردن رو، وقتی که درد می کشن.

- می شه بر درد غلبه کرد؟

- یه بار مارتین دندون درد داشت، اتو رو زد به برق و صبر کرد، بعد اون رو گذاشت روی شونه ش و دندون دردش رو فراموش کرد....


از دیالوگ های «فیلمی کوتاه درباره ی عشق»-کریستوف کیشلوفسکی، ۱۹۸۸

نظرات 4 + ارسال نظر
محمدرضا یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 14:48 http://oinion.blogsky.com

همیشه درهای برگتری هست
این دیالوگ همطراز حکایت درد نداشتن کفش و دیدن کسی که پا ندارد سعدی را تداعی می کند.
الم ها هیچگاه تمامی ندارند... هیچگاه

چه خوب از سعدی یاد کردین.
دردها هم همراه ما هستند، با شدت های متفاوت.
این دیالوگ از فیلم رو دوست دارم، مثل خود فیلم. البته دیالوگ های خوب دیگه ای ام داره.
سپاس از حضورتون.

مجید مویدی جمعه 1 مرداد 1395 ساعت 16:21

آخ آخ!!
اون صحنه ای که پسره انگار از شنیدن صداهای این دنیا داره درد میکشه و گوشش رو می چسبونه به خاک.... آخ. این فیلم واقعا هم درد داره. آفرین به عنوانت.
+ سلام اسماعیل جان
خیلی مخلصم رفیق

درود مجید جان،
ارادت زیاد!
خیلی ممنونم، لطف داری.
خوشحالم کردی.

yalda جمعه 1 مرداد 1395 ساعت 09:12 http://marze-khakestari.mihanblog.com

سلامممم من یلدام به همراه داداشم یه وبلاگ درست کردیم که توش داستانامون، خاطره هامون، عکس نوشته و ... میزاریم خوش حال میشیم تشریف بیاری امیدواریم خوشت بیاد. با تبادل لینک، نظر، بازدید و.. موافقیم[لبخند]

درود..
چه خوب!
حتما سر می زنم.
سپاس که اومدین.

The Conqueror Worm جمعه 1 مرداد 1395 ساعت 09:11 http://lunacy.blogsky.com/

من فکر میکنیم باید یک قلم و کاغذ بذارم کنار دستم تک تک این کتاب ها و فیلم هایی که پیشنهاد میکنید تو لیست بذارم متاسفانه تو زندگیم زیاد به فیلم نپرداختم و بیشتر موزیک باز بودم و در حال جمع آوری آرشیو موزیک، اما احساس میکنم شاید یه روز تهش مجبور بشم یک هارد بهتون بدم و ازتون خواهش کنم لطفا بخشی از آرشیوتون در اختیارم بذارید. در مورد کتاب واقعا همه رو میخرید یا پی دی اف ؟ در مورد فیلم منبع و مرجعی برای دانلود دارید یا جایی خاصی تهیه میکنید؟

:))
خواهش می کنم، نظر لطف شماست.
کتاب ها رو بیش تر امانت می گیرم و البته اگه خیلی خوب باشن، می خرم. برام سخته پی دی اف خوندن.
فیلم ها رو هم اغلب از دوستان فیلم بازم می گیرم، گاهی هم از جایی می خرم. سایت خاصی نمی شناسم، اما قطعا هست.
سپاس که هستین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد