فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

ارزیابی شتابزده - ۲

٭ ۱۹۱۷ - سم مندز، ۲۰۱۹.

امتیاز: ۳/۷۵ از ۵.

فیلم به لحاظ فنی قوی ست؛از نظر بازی، فیلمبرداری به ویژه، و جلوه های ویژه ی صوتی و تصویری، خوب است. فیلمنامه اما می لنگد.

یکی از ویژگی های مهم فیلم، فیلمبرداری پیوسته و بدون قطع آن است. اما صرف فیلمبرداری پیوسته، امتیازی برای فیلم محسوب نمی شود، اگرچه زحمات زیادی برای آن کشیده شده باشد. هیچکاک سال ها پیش پس از ساختن طناب (۱۹۴۸) که آن هم به شکل پیوسته فیلمبرداری شده بود، در این مورد می گوید:" وقتی به گذشته فکر می کنم می بینم کار مهملی بود. چون من از نظرات خودم درباره ی اهمیت تقطیع و مونتاژ در بیان عینی یک داستان عدول می کردم..."[سینما به روایت هیچکاک، فرانسوا تروفو، ترجمه ی پرویز دوایی، سروش، چاپ دوم:۱۳۶۹، ص۱۴۶]


٭ انگل (Parasite) - بونگ جون - هو، ۲۰۱۹.

امتیاز: ۴/۵ از ۵.

داستانی گیرا و موجز، شخصیت های تعریف شده و پویا، فضاسازی های درخشان، بازی های خوب، کارگردانی عالی، مونتاژ و ریتم درست از ویژگی های آن است.

نمونه ای از فیلم هایی که به درستی از معماری در سینما بهره می برند.

یک اثر جامعه شناسانه و روان شناسانه ی قابل تامل.

نظرات 3 + ارسال نظر
ماهور سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 17:27 http://Www.maahoor.blog.ir

انگل رو باید ببینم
من ۱۹۱۷ رو خیلی دوست داشتم

از بهترین های سال گذشته ست.
۱۹۱۷ هم فیلم خوبیه.

سپاس از حضورتون.

Mahsa سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 14:49

سلام، وبلاگ خیلی خوبی دارین. دست مریزاد.
منم فیلم انگل رو دیدم و با نظر شما موافقم آقای نویسنده.

درود و سپاس؛ لطف دارید.
قبل از هرچیز داستان گیرا و پر هیجانی داره.

سپاس از حضورتون.

Baran سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 09:36

درود بر شما
انگل رو ندیدم.راجبش خواندم و
با شما خیلی موافقم.

زور سپاس ئه رای پست های ارزیابی شتابزده .

درود و سپاس از حضورتون.
"انگل" خیلی خوبه، امیدوارم ببینید و لذت ببرید.

سپاس که می خونید، لطف دارید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد