فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

عشق، کاغذ و مداد رنگی


 دوشنبه ی پیش رفتم به مدرسه ای که در آن برای بچه های محروم کلاس های تابستانی رایگان برگزار کرده اند.

 مدرسه که نوساز است و یک خیّر آن را ساخته است،  در ابتدای روستایی به نام کیکاوَر قرار دارد که محلی ها به آن کیکاوور می گویند. 

دم ظهر از جاده ی رباط کریم - شهریار به آن رسیدم. داشتند جاده ی باریک روستا را تعمیر می کردند و مجبور شدم چند جا از خاکی بگذرم. دم باد می آمد.

 دیدن دوباره ی داوود، پس از چندسال، خوشایند بود.

 داوود مرا با همکار دیگری آشنا کرد به نام آقای بوستانی که تحصیل کرده ی تئاتر بود. پیش از شروع کلاس، حرف"به وقت تنهایی" پیش آمد و صحبت کردن با آقای بوستانی درباره ی آن مفید بود.

 بچه های کلاس نقاشی هفت نفر بودند از پایه های هفتم و هشتم.

 در جلسه ی نخست، درباره ی ابزارهای نقاشی باهاشان صحبت کردم. پرسیدم:"به نظر شما برای نقاشی کردن به چه چیزهایی نیاز داریم؟"

یکی شان پاسخ داد"عشق، کاغذ و مداد رنگی!"

خواستم که هرکدام یک نقاشی بکشند. بعد روی نقاشی هایشان صحبت کردم. چند تمرین به اشان دادم و انجام دادند و در پایان تمرین هایی برای جلسه ی بعدشان مشخص کردم.

جا به جا از نقاشی های قدیم تا جدید برایشان حرف زدم و از سینما و از پیکره سازی. سعی کردم ذره ذره در نگاهشان به نقاشی تغییر ایجاد کنم. 

 بچه ها پر از سئوال بودند.

نظرات 7 + ارسال نظر
ابانا دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 12:37

هم نقاشی درس میدین هم ریاضی؟؟

رشته ی اصلی من ریاضیه و ریاضی تدریس می کنم. اما هنر هم تدریس کرده ام. برای این بچه ها هم نقاشی تدریس می کنم.

خیلی ممنونم از حضورتون.

لبخند ماه دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 09:46 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

سلام
نام کارن همایونفر رو اواین بار تو تیتراژ فیلم سیاوش دیدم. فیلمی با بازی علی قربانزاده و هدیه تهرانی..
چقدر تو صف وایستادیم تا وارد سینما عصر جدید ولیعصر شیم. خیلی غوغا کرد اون موقع‌. فکر کنم سال ۷۹ بود

درود!
سیاوش رو دیده ام؛ بله، در اون دوره فیلم پر سر و صدایی شد و فروش خوبی کرد.
سینما عصر جدید من رو می بره به ایام جشنواره ی فیلم فجر که فیلم های خوبی مثل "خواب تلخ" رو در اون دیدم.
کارن همایون فر از بهترین موزیسین های حال حاضر ماست.

خیلی ممنونم از حضورتون.

لبخند ماه شنبه 15 تیر 1398 ساعت 10:55 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

سپاس!
خیلی ممنون از حضورتون.

میله بدون پرچم جمعه 14 تیر 1398 ساعت 08:12

سلام
این مطلب باعث شد هم عکسهای تپه باستانی کیکاور را ببینم و هم اسم بانوی خیر مدرسه ساز خانم موثقی...
جواب نیکویی داده است آن دانش آموز

درود!
راستش پیش تر فقط اسم این روستا رو شنیده بودم، اون هم به واسطه ی یکی از همکارانم.
شاید فرصت بشه بریم تپه هاش رو هم ببینیم؛ تپه های باستانی رو دوست دارم.
درسته، مدرسه به اسم همون بانوی خیّر هست.

جوابش حس خیلی خوبی به ام داد.

خیلی ممنونم از حضورتون.

لبخند ماه پنج‌شنبه 13 تیر 1398 ساعت 16:09 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

چه زیبا گفته است. عشق ... در هر کاری عشق معجزه میکند

راستش اصلا انتظار این پاسخ رو نداشتم! اما خیلی خوب بود!
روز خوبی بود؛دوست نداشتم وقت بگذره.
بچه ها واقعا عشق داشتن به نقاشی.

خیلی ممنونم از حضورتون.

مهرداد پنج‌شنبه 13 تیر 1398 ساعت 14:40 http://ketabnameh.blogsky.com

سلام
یادم میاد منم یه معلم هنر داشتم به اسم آقای بوستانی . البته هنوز هم هست و نقاشی آموزش میده .
سر و کار داشتن با بچه ها اگه عشق توش باشه چه خوش میگذره. حتی تو اون منطقه محروم .همین پاسخگو بودن به این همه چشم پرسشگر خودش بهترین لذته.
خداخیرت بده و سلامت باشی و در این راه استوار

درود!
متاسفانه توی دوره ی مدرسه معلم هنرهای خوبی نداشتم؛ فقط می تونم از آقای مقدم در سال سوم ابتدایی و آقای جوانشیر در سال سوم راهنمایی اسم ببرم.
تدریس هنر رو خیلی دوست دارم، حالا در کنار این بچه ها لذتش خیلی بیشتر می شه.
اگه کلاس ها دوام داشته باشه، سعی می کنم در حد توانم براشون کم نذارم.
زنده باشی آقامهرداد؛ خیلی ممنونم.
سپاس که خوندی.

بهامین پنج‌شنبه 13 تیر 1398 ساعت 10:00 http://notbookman.blogsky.com

کارتون قابل تحسینِ ،طی کردن و رفتن یه راه و مسیر تا رایگان به بچه ها آموزش بدید.
لبخند خدا را میشه حس کرد.

چه خوب ،نقاشی هم بلدید

خواهش می کنم. برای من خیلی لذتبخشه و واقعا دوست دارم بودن در چنین فضاهایی رو.
کاش واقعا بشه لبخند خدا رو حس کرد.
نقاشی رو دوست دارم هرچند زمان پرداختن به اش رو ندارم؛ حالا شاید این دوره، فرصت تازه ای باشه برای نقاشی کردن.

خیلی ممنونم که خوندین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد