فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

جستن/ یافتن/...


هرگز از مرگ نهراسیده‌ام

اگرچه دستانش از ابتذال شکننده‌تر بود.

هراسِ من ــ باری ــ همه از مردن در سرزمینی‌ست

که مزدِ گورکن

از بهای آزادیِ آدمی

افزون باشد.

جُستن

یافتن

و آنگاه

به اختیار برگزیدن

و از خویشتنِ خویش

بارویی پی‌افکندن ــ

 

اگر مرگ را از این همه ارزشی بیش‌تر باشد

حاشا، حاشا که هرگز از مرگ هراسیده باشم.

 

"احمد شاملو"؛ از مجموعه ی «آیدا در آینه»


پ.ن. ها:

*نقاشی از «ون گوگ».

* دوستی تعریف می کرد که بعد از یک مهمانی، از پدرش پرسیده که: «شما که درباره ی فلان موضوع خیلی مطالعه دارید، چرا وقتی در جمع از آن صحبت شد، هیچ نگفتید؟»

پدر پاسخ می دهد:«از چه بگویم وقتی حتی یک نفر در آن جمع درباره ی آن موضوع حتی یک جلد کتاب هم نخوانده است؟!»

نظرات 5 + ارسال نظر
الهام پنج‌شنبه 1 مهر 1400 ساعت 09:09 https://yanaar.blogsky.com/

دستان شکننده‌ی مرگ... بی‌جهت نیست که شاملو، شاملوست و با کلماتش مرگ را متوقف کرده است. ترکیب رنگ‌های ونگوگ در کنار شاملو هم بسیار خیال برانگیز شده است... دستچین زیبایی درست کرده‌اید.

به گمان من هم سکوت پدر بهترین انتخاب در مقابل لفاظی‌های پوچ بوده است.

الحق که شاملو در به کار بردن واژگان استاد بود و شعر از زبان او رنگی دیگر گرفت.
به مهر می بینید، سپاس. شوریدگی ون گوک رو دوست دارم.

موافقم؛ با غیر اهلش، سخن گفتن بیهوده است.

خیلی ممنونم از حضورتون.

Baran پنج‌شنبه 10 تیر 1400 ساعت 18:31

ئی پست زور عالیِ.ئیمه عاشق نگاه کردن به نقاشی ام.حتی دفتر نقاشی چند ساله بچه ها.زور سپاس.

+سپاس از حضور همیشه عزیز و نظرات همیشه خاس تان

به مهر می بینید، سپاس!
چه خوب که این قدر هنر نقاشی رو دوست می دارید.
سپاس از شما و وقتی که می ذارید و می خونید؛ شرمنده می کنید.

زور سپاس!

محدثه بابایی یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 00:02 http://www.sedayepayebaran.blogsky.com

سلام
خیلی زیبا بود ،خصوصا پاراگراف آخر در این جور مواقع واقعا چاره ای غیر از سکوت نیست

درود..
خوشحالم که دوست داشتین.
خیلی ممنونم که همیشه هستین.
جاودانه شاملو!

The Conqueror Worm شنبه 26 تیر 1395 ساعت 15:29 http://lunacy.blogsky.com/

چه نقاشی زیبایی اعتراف میکنم با اینکه از ونسان ونگوگ آثار زیادی دیدم این اثر به شدت واسم تازگی داشت و به چشمم آشنا نبود. سابقا که چند صفحه از وبلاگتون که دیدم عکس هایی داشت که با روح و روان آدم بازی میکرد و گزیده انتخاب شده بودند، احساس میکنم درک خوبی از هنر دارید.

خیلی ممنونم، لطف دارید. زیبا می بینید.
ون گوگ از نقاشان مورد علاقه ی منه و هر از گاهی یکی از نقاشی هاش رو برای پست هام استفاده می کنم.
سپاس که وقت گذاشتین و خوندین.

محمدرضا جمعه 25 تیر 1395 ساعت 02:25 http://oinion.blogsky.com

نقاشی های ونگوگ مسحور کننده اند
انتخابت عالی بود دوست هنرمند

درود آقا محمدرضا..
خیلی ممنونم، خوشحالم که دوست داشتین.
من هم دوست دارم کارهاش رو.
سپاس از حضورتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد