فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

درخت لیمو

"با این همه

ما به این جهان نیامده ایم که بمیریم

آن هم در سپیده دمی

که بوی لیمو می آید..."


(یانیس ریتسوس)

نظرات 5 + ارسال نظر
الهام شنبه 3 مهر 1400 ساعت 12:29 https://yanaar.blogsky.com/

سلام
چه ضیافتی .... با فیلمی از سینمای اسرائیل
فیلم را ندیده بوی مسحور کننده ی لیمو از سواحل یونان پیچید ... دست شما درد نکند. عالی بود

درود!
به مهر می بینید، سپاس.
امیدوارم فیلم رو ببینید و لذت ببرید.
خواهش می کنم. خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و خوندید.

Baran شنبه 3 مهر 1400 ساعت 08:15

من این فیلم رو ندیدم.ولی راجب اش خواندم‌.و با خوندن شعرِ قشنگ و خوش عطر و بو؛
یاد لحن اشعار استاد سیدعلی صالحی افتادم‌ و
تو دل ام خواندم؛"سپیده دم از تحمل تاریکی زاده می شود،
آدمی از مدارا با مرگ!"

اجازه آقا؟!
وقت هایی که هوای کلاس دم می کرد.ما با ناخن مون ،گاهی پوست نارنگی ،گاهی پرتقال و
گاهی لیمو ،خراشیده می کردیم.عطر و بوش که بلند میشد.مثلا انگار که تو باغ آقاجان مونیم.
وآن وقت،بچه های کلاس؛اونایی که شامه ی قویی داشتن.سر می جنبوندن و
رد عطر رو پیدا می کردن‌و لبخند می زدن.
اجازه آقا؟!ما با دیدن لبخند.یادمون می رفت کجاییم. وآن وقت .معلم مون شنواییِ خیلی قوی ای داشت.
اجازه آقا؟!زور بمبوره ئیمه خیلی حرف زدیم.

به مهر می بینید، خیلی ممنونم.
محبت دارید.
سپاس برای شعر آقای صالحی؛ خیلی زیباست.
چه خوب که با خلاقیت خودتون، حال و هوای کلاس رو عوض می کردین!:)
بوی پرتقال و نارنگی و لیمو، زود پخش می شه تو کلاس. گاهی سر کلاس های من هم بچه ها دزدکی پرتقال می خوردن!

خواهش می کنم؛ خیلی ممنون بابت بیان این خاطره ی جالب.
سپاس از حضورتون.

جلبک خاتون شنبه 12 تیر 1395 ساعت 17:03 http://zendegiejolbakieman.blogsky.com/

یه شعر خنک .....

مثه شربت آب لیمو :)))

ممنون‌از انتخاب های زیباتون...

سپاس!
خوشحالم که دوست داشتین. شعر رو از خیلی پیش حفظ بودم که با دیدن اسم فیلم ناخودآگاه به ذهنم اومد ، بعد که فیلم رو هم تماشا کردم دیدم بی شباهت نیست مضمون ش با فیلم.
و ممنون که همیشه سر می زنین.

hamed شنبه 12 تیر 1395 ساعت 07:07 http://mrx.blogfa.com

سلام
راستی فیلم را چند جا که سرچ کردم پیداش نکردم والا نظرم را تقدیم می کردم
این فیلم هایی که نام بردید چندتایشون رو دیدم و واقعا لذت بردم ازشون
با نام های فیلم های شما فکرم نا خودآگاه سمت فیلم سیتی آف گاد و بعد از اون راننده رفت
ممنون از اینکه این لیست را معرفی کردید

درود..
امیدوارم بالاخره فیلم رو ببینی.
آدم بسته به این که تو چه شرایط و سنی باشه، سلیقه ش هم متفاوته، اما بعضی از فیلم ها به سختی در اثر مرور زمان از خاطر خارج می شن.
شهر خدا رو ندیده م، اما راننده فیلم خیلی خوبین و احتمالا هم می دونی که نویسنده ی فیلمنامه ش یه ایرانی.
خواهش می کنم، ممنون که هستی و می خونی.

hamed جمعه 11 تیر 1395 ساعت 02:05 http://mrx.blogfa.com

سلام
آقا اسماعیل رفتم برای دانلودش.
یک سال اخیر فیلم زیاد دیدم و بهترین فیلمی که این مدت دیدم ماله چهار ماه پیشه اسمش detachment بود. که فکر کنم جز ده تا فیلم برترم شد.
راستی اگه بخواید از ده - دوازده تا فیلم نام ببرید که بهترین فیلم هایی باشن که شما دیده اید از چه فیلم های نام می برید؟
لیست بهترین های من اینطوریه:
1-v for vendetta
2-casablanca
3-old boy
4-whiplash
5-Detachment
6,7- پدر خوانده1 و 2
8-good willhunting
9-avatar
10-seven
11- book of eli
12-کتاب دزد، صرفا در این فیلم از محوریت کتاب در داستان خوشم اومد
از سریال ها هم بطور غیر قابل وصفی Breaking Bad را دوست داشتم

درود حامد جان،
امیدوارم بعد از تماشای فیلم، نظرت رو برام بنویسی.
اما در مورد بهترین فیلم هایی که من دیده م، چند تا اسم رو که الان به خاطر دارم می نویسم بعضی از این ها رو خیلی سال پیش دیده م و نمی دونم اگه دوباره هم ببینمشون بازم همون جذابیت سابق رو برام دارن یا نه، اما در زمان خودشون خیلی دوستشون داشته م.
چند تا اسم، بدون ترتیب مشخص:
کازابلانکا، محرمانه لس آنجلس، محله ی چینی ها، دیوانه ای از قفس پرید، هفت، پدرخوانده ۱ و ۲، اینک آخرالزمان، روزی روزگاری در آمریکا، از نفس افتاده، بهترین سال های زندگی ما، فارنهایت۴۵۱، هملت (کوزینتسف)، هشت و نیم، رفقای خوب، رنگو، در بارانداز، آنی هال، جاده، توت فرنگی های وحشی، سکوت بره ها، ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد