فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

سحر از بسترم بوی گل آیو...


هر صبح

بوی تو می دهد پیرهنم 

بس که تمام شب

تنگ در آغوش گرفته ام

خیالت را ...

 

"هستی دارایی"


پ.ن:

٭عنوان برگرفته از این بیت "باباطاهر" است که نزدیک است به شعر بالا:

چو شو گیرم خیالت را در آغوش

سحر از بسترم بوی گل آیو


٭بشنوید:

تصنیف "اشتیاق" با صدای "علیرضا قربانی"

http://s9.picofile.com/file/8326679126/Alireza_Ghorbani_Tasnife_Eshtiagh_1.mp3.html


این تصنیف را نخستین بار در مراسم افتتاحیه ی نمایشگاه نقاشی برادرم مسعود شنیدم؛ حدود سیزده چهارده سال پیش بود؛ میثم، از دوستان آن دورانم، که صدای خوش و گیرایی داشت، آن را بی هیچ سازی به زیبایی خواند. من که فیلمبردار مراسم بودم، در تمام طول این آهنگ، پشت دوربین خشکم زده بود!

نظرات 4 + ارسال نظر
آیدا یکشنبه 6 خرداد 1397 ساعت 15:43

انتخاب شعرهاتون حرف نداره...

سپاس از حضور و نگاه پرمهرتون؛ لطف دارید.
خوشحالم که پسندیدین.

Baran جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 17:19 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام
عصرآدینه ی تان بخیرو نیک
+بله نیامده بود ،که نسخه ی آقای "میثم" خاطره شد.
اجاه آقا؟ممنون ازصبوری ومخاطب نوازی شما..
بیکران سپاس

سلام!
خیلی ممنونم؛ عصر آدینه ی شما هم بخیر و نیکی.
+بله، هر ترانه ای خاطره ای داره با خودش که ارزشمندترِش می کنه.
خیلی ممنون از صبوری و پیگیری شما.
سپاس که می خونید.

Baran جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 11:30 http://haftaflakblue.blogsky.com/

ممنون تون
+بله،ازآن فیگوری که از پشت دوربین ماندن تان به تصویر کشیدین؛کاملا مشخصه که این نسخه رو بیشترمی پسندین.
سلامت وموفق باشید،برادر مسعود و میثم نیزهم.

خواهش می کنم!
ممنون از شما که به مهر می خونید.
+
خب فکر کنم اون موقع هنوز نسخه ی همایون شجریانش نیومده بود!
شما هم سلامت باشید؛ همین طور همه ی عزیزانتون.

Baran جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 10:33 http://haftaflakblue.blogsky.com/

با خواندن شعر "هستى دارایی"+اِشتاوستنِ(شنیدنِ) آهنگ ؛یادِ شعر"مسافر" مرحوم"سپهری" چه آسمان تمیزی،...
افتادم.البته اون نشئه ای رو که میان شعر گنجانده را بسیار دوست دارم.که وقتی خوانده می شود؛"صدای هوش گیاه به گوش می رسد"
خودشِ نشئه انگیزه...

+این آهنگ را براى اولین بار باصدای "همایون شجریان"شنیدم ،واکنون هم باصدای ایشان.
ممنون و سپاسگزارم؛ بابت لینگ آهنگ هاى "بشنوید"

پس خوب یادآوری ای شده!
شعر مسافر سپهری رو دوست دارم؛ کلا سپهری جزء اولین شاعرانی بود که در دوره ای، همه ی شعرهاش رو خوندم و خاطراتی داشته م باهاش...
+این تصنیف رو با صدای همایون شجریان هم شنیده ام، اما این نسخه ش رو بیشتر می پسندم.
خوشحالم که دوست داشتین.
سپاسگزارم که می خونید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد